Wat doen wij?

Vacht- & huidproblemen

Onze aanpak

Vacht- & (chronische) huidproblemen

Steeds meer honden hebben last van chronische jeuk. De verschijnselen kunnen mild tot zeer ernstig zijn. Ook voor de eigenaar is het belastend om machteloos toe te zien hoe het dier zichzelf beschadigd door het vele krabben.

De jeuk kan verschillende oorzaken hebben. Een voedselallergie of bijvoorbeeld een huisstofmijtenallergie kunnen exact dezelfde huidproblemen veroorzaken. Het is dus van belang dat er een goed protocol gevolgd wordt om op zoek te gaan naar de oorzaak. Ook voor wat betreft de therapie zijn er verschillende mogelijkheden qua effectiviteit, veiligheid en kosten. Kortom: een huidprobleem goed en bevredigend oplossen is maatwerk. Wij hebben veel ervaring met de op dit moment beschikbare testen en therapieën. Ook dient soms speciaal dieet ingezet te worden tegen voedselallergie.

Heeft uw huisdier last van jeuk? Wij helpen graag met het vinden van een oplossing. Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Bevordering van huidherstel

Lichttherapie

Een nieuwe, innovatieve behandeling van lichttherapie welke ingezet wordt bij verschillende soorten huidproblemen, wonden of abcessen.
Phovia, een nieuwe en innovatieve technologie in onze praktijk, bevordert het huidherstel door middel van lichttherapie.
Deze lichttherapie i.c.m. een unieke gel, ondersteunt de huidvernieuwing en leidt zo tot een snel herstel.
Ook wordt de natuurlijke weerstand van de huid versterkt, de cel-vernieuwing bevordert en de bloedstroming gestimuleerd.
Een Phovia-sessie is geheel pijnloos en je huisdier merkt er helemaal niets van.
Mocht uw huisdier in aanmerking komen voor deze behandeling dan zal de dierenarts samen met u een behandelplan opstellen.
Doorgaans is de behandeling 1 x per week. En afhankelijk van het te behandelen oppervlak en soort huidprobleem zal een behandeling gemiddeld 2-6 weken duren.
Heeft u vragen of wilt u weten of deze behandeling zinvol is voor uw huisdier, neem dan gerust contact met ons op!